אנחנו בפתחו של חודש ינואר 2020, ועם בואו של העשור החדש, חשוב לדעת כמה דברים חשובים על שיווק. כיום, בעידן הדיגיטלי, אפיקי השיווק האידיאליים ביותר בעבור עסקים הם אלה שמתמקדים ברשת האינטרנט, ולו כי הרשת הפכה למקור המידע העיקרי של צרכני המידע. כיצד נקדם עסקים בשנת 2020? מאמר בנושא.
נעים להכיר: SEO
נוכחות דיגיטלית ידועה כמועילה לשיווק העסק, כשאחד הפרמטרים לנוכחית דיגיטלית מושכלת טמון בהקמת אתר אינטרנט. חשוב להבין שלא די בהקמת האתר, אלא שיש לקדם אותו על מנת שיופיע באופן אורגני במנוע החיפוש, מה שקרוי בעגה המקצועית SEO.
כחלק מעבודת קידום האתרים, ישנו תהליך של בניית קישורים. מה הכוונה? הכוונה היא שעלינו לייצר קישורים טבעיים מאתרים אחרים לאתר שלנו, ולו כדי שהם "יעידו" בפני גוגל שהאתר שלנו איכותי וטוב. את הקישורים ניתן להשיג מאתרים קטנים, אתר חדשות מוביל ואפילו בלוגים. אם יש לכם מאמר בעל ערך, ייתכן ותוכן לכתוב באחד מהאתרים הללו מאמר אורח, אבל חשוב להבין שלא די בקישור אחד, אלא בכמה וכמה קישורים שמתווספים מידי חודש.
ושלום לך פייסבוק
הקמת עמוד עסקי בפייסבוק זו פעולה שכל עסק חייב לעשות, ולמרות שמדובר באפיק שיווק מצויין שמאפשר לשווק את העסק, הוא שייך לעשור הקודם (ועדיין, חשוב לפתוח עמוד עסקי). מהי דרך השיווק לשנת 2020? קהילות. כן, מדובר בקבוצות פייסבוק, שמאפשרות לכם לבנות קהילת צרכנים שתהווה אדמה פורייה לעסק שלכם. ניהול קהילה זה לא דבר פשוט, אבל עם תהליך נכון וממוקד, תוכלו גם אתם לבנות קהילה שמונה אלפי לקוחות פוטנציאליים. נשמע טוב, לא?
את פינטרסט, הכרתם?
שיווק ברשתות החברתיות זה בהחלט חיוני, אבל בעלי עסקים רבים שוכחים את אפליקציית פינטרסט, שהיא אפיק מצוין לשיווק, ובייחוד עבור עסקים שניזונים מיצירתיות והשראה כמו סטיילינג, עיצוב אופנה, אמנות, עיצוב הבית, מפיקי אירועים וכו'. גולשים רבים מחפשים אחרי תמונות להשראה בתחומים השונים, ויכולים להגיע ללוחות הפינטרסט שלכם, ומשם הדרך לשבות את ליבם קצרה.
סרטוני יוטיוב
למרות שבעבר, יוטיוב נחשבה לרשת בה ניתן להאזין לשירים, כיום מדובר באחת הפלטפורמות האידאליות ביותר לשיווק, משום שניתן לשתף ידע מקצועי באמצעות סרטונים, להגיע לחשיפה גבוהה ולצבור קהל עוקבים שעשוי להפוך לקהל לקוחות פוטנציאליים.
מה שטוב בסרטוני יוטיוב, זה שהם עשויים לעלות בתוצאות החיפוש בגוגל – דבר שעשוי להגדיל את החשיפה שלכם.
עולם השיווק חווה מגמות ושינויים בעשור האחרון, ואין ספק ששנת 2020 מביאה עמה מגוון רחב של אפיקי שיווק מצוינים. השיווק בפלטפורמות הללו בן בעיקר עניין של ניסוי וטעיה, ועם זאת, יש לא מעט מדריכים מעולים ברחבי הרשת. בהצלחה!