איך לנהל נכון חנות מקוונת?

איך לנהל נכון חנות מקוונת?

חנות מקוונת היא חנות לכל דבר. חשוב לנהל אותה בצורה יעילה, אחרת היא לא תמצה את הפוטנציאל שלה, כמקור לרווחים. כך עושים זאת:

להבטיח ביצועים

חנות מקוונת חייבת לספק ביצועים מינימאליים מסוימים. אם תכני האתר לא יהיו זמינים או יהיו זמינים וייטענו לאט מדי, הדבר יבריח את הלקוחות. הדבר מתרחש בעיקר, כאשר יש תכנים "כבדים" בחנות, דוגמת תמונות רבות ובמיוחד סרטוני וידיאו. שירות CDN ישפר משמעותית את מהירות האתר. זאת, באמצעות פיזור התכנים של האתר על פני אוסף שרתים. שרתים אלה הם רשת ה-CDN עצמה. הם ממוקמים במיקומים גיאוגרפיים שונים והמידע מועבר לכל גולש, מהשרת שקרוב אליו יותר ושפנוי באותו הרגע.

ניהול ההזמנות

סביב כל הזמנה, יש כמה וכמה שלבים, שכל אחד מהם דורש ניהול מחושב ותשומת לב בפני עצמו. מנגנון ההזמנה צריך לעבוד באופן תקין, כולל "עגלת הקניות" וביצוע ההזמנה עצמה. יש להשקיע בשירות משלוחים, שיעביר את המוצרים ללקוח (במידה ומדובר במוצרים פיזיים שיש לשלוח). כמו כן, יש לטפל בנושא ההחזרים. גם אם המשלוחים אינם חלק מהחנות עצמה ולא אתם מבצעים אותם בעצמכם, חיוני לוודא שהם מתפקדים היטב.

לנהל נכון חנות מקוונת

ניהול עסקי שוטף

חשוב להבין, שחנות כזו איננה "אוטומט" שמייצר כסף לבד, אלא שדרושות כאן השקעה מתמשכת ומקצועיות. הניהול השוטף העסקי, יהיה דומה במידה רבה לניהול חנות פיזית רגילה. הוא ידרוש שיווק נכון, כולל במקרה זה עבודה עם מומחי SEO (כי אם לא ידעו על החנות ויגיעו אליה, זה כאילו היא לא קיימת). כמו כן, הוא ידרוש עיסוק במבצעים, בשירות לקוחות, בעדכון המידע באתר כמו מידע על המלאי הזמין, מידע על מוצרים חדשים ועדכון מידע על המוצרים הקיימים.

מדידה ושיפור

שיפור ביצועי חנויות, חשוב הן בחנות פיזית רגילה והן בחנות מקוונת. בחנות מקוונת יש את היתרון המשמעותי, של יכולת רחבה במיוחד למדוד. בעזרת הנתונים שמצטברים, ניתן לשפר באופן מתמיד נקודות כמו סדר המוצרים (מי מבוקש יותר?) או את קלות החיפוש באתר. ניתן לעשות ניסיונות שונים עם גרסאות שונות של למשל תיאורי המוצר ולהשוות לעומק את התוצאות.

אבטחת האתר

אבטחה היא בין היבטי המשנה החשובים של ניהול חנות באינטרנט. זאת, מאחר שמתבצעות באתרים כאלה עסקאות בכרטיסי אשראי ומועברים בו עוד פרטי לקוחות רגישים. כמו כן, התקפות על האתר עשויות לשבש את פעילותו ולפגוע בהכנסות ובמוניטין. חשוב לציין, שחששות בנושא אבטחה הן מהדברים העיקריים שגורמים ללקוחות לוותר על קניה באינטרנט. זאת, למרות שאופן רכישה כזה איננו חדש. מסיבה זו, חשוב לא רק לאבטח, אלא גם לידע את הלקוח על אמצעי האבטחה.

לסיכום

ניהול חנות וירטואלית כולל היבטים שונים וגם היבטים דומים, ביחס לחנות רגילה. חשוב להבין הבדלים אלה ולנהל את החנות המקוונת ביעילות.